„Meta“ apskundė gautą 390 mln. eurų baudą už ES privatumo įstatymų pažeidimus

„Meta“ sulaukė dar vienos didžiulės baudos už vartotojų privatumo pažeidimą vardan pelno

„Meta“ baudos„Meta“ ir vėl sulaukė didelių baudų.

Airijos duomenų apsaugos komisija trečiadienį skyrė didžiulę baudą „Meta“ kompanijai, užbaigdama ilgus, daugiau nei ketverius metus trukusius tyrimus. Airijos reguliavimo institucija nustatė, kad bendrovė pažeidė Europos sąjungos (ES) privatumo įstatymus vykdydama reklamą ir tvarkydama vartotojų duomenis. „Meta“ versdavo „Instagram“ ir „Facebook“ vartotojus sutikti teikti asmens duomenis, kurie būtų tvarkomi tikslinei reklamai.

Airijos duomenų apsaugos komisija įpareigojo „Meta“, kad ši sumokėtų dvi dideles baudas. Pirmoji 210 milijonų eurų (222,5 milijono JAV dolerių) bauda skirta už Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) pažeidimus, o antroji 180 milijonų eurų (191 milijono JAV dolerių) bauda skirta už pažeidimus „Instagram“ platformoje, kuriais taip pat buvo pažeistas šis reglamentas.

„Meta Ireland“ taip pat buvo suteiktas 3 mėnesių terminas, skirtas užtikrinti, kad jų duomenų tvarkymo operacijos atitiktų būtinus reguliavimo standartus, o tai reiškia, kad „Meta“ negalės tvarkyti vartotojų asmens duomenų, kol nebus įvesta galimybė pasirinkti, ar vartotojas nori teikti asmens duomenis.

Vartotojai buvo priversti sutikti su pateiktomis sąlygomis, kad galėtų naudotis „Facebook“ ir „Instagram“ paslaugomis

Dar 2018 metų gegužės 25 dieną skundus pateikė dvi nepriklausomos ne pelno organizacijos iš Belgijos (dėl „Instagram“) ir Austrijos (dėl „Facebook“). Ši data sutampa su tuo momentu, kai Europos Sąjungoje pirmą kartą buvo įgyvendintas Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, iš esmės leidžiantis šalims pareikšti kaltinimus už BDAR pažeidimus.

Sąlygų pakeitimai buvo padaryti prieš pat įsigaliojant BDAR[1]:

„Prieš 2018 metų gegužės 25 dieną „Meta Ireland“ pakeitė savo „Facebook“ ir „Instagram“ paslaugų teikimo sąlygas. Ji taip pat pažymėjo, kad keičia teisinį pagrindą, kuriuo remiasi, kad įteisintų naudotojų asmens duomenų tvarkymą.“

Kad vartotojai ir toliau gautų prieigą prie „Facebook“ ir „Instagram“ paslaugų po BDAR paskelbimo, esamų (ir naujų) vartotojų buvo pareikalauta paspausti „Sutinku“ su jų paslaugų teikimo sąlygų atnaujinimais. Tai buvo priverstinis reikalavimas, kadangi nesutikus su šiais pakeitimais, vartotojai negalėtų patekti į minėtas socialines platformas.

„Meta“ prieštarauja tokiam nuosprendžiui

Reaguodama į Duomenų apsaugos komisijos paskirtą beveik 400 mln. eurų baudą, „Meta“ paskelbė tinklaraščio įrašą, kuriame teigiama, kad jos reklaminių skelbimų duomenų apdorojimo metodas skatina laikytis BDAR. Be to, kompanija ginčija ir sprendimą, ir paskirtas baudas, apskųsdami tokią baigtį teisiniais pagrindais. Be to, tinklaraščio įraše teigiama[2]:

„Taip pat buvo netikslių spėlionių ir klaidingų pranešimų apie tai, ką šie sprendimai reiškia. Norime patikinti vartotojus ir įmones, kad jie ir toliau gali gauti naudos iš suasmenintos reklamos visoje ES per „Meta“ platformas.“

„Meta“ teigia, kad Airijos duomenų apsaugos komisijos sprendimai nedraudžia suasmenintos reklamos jos platformoje ir nereikalauja sutikimo dėl skelbimų apdorojimo. Teigiama, kad „Facebook“ ir „Instagram“ yra „iš prigimties“ suasmeninti ir kad kiekvienam vartotojui turėtų būti suteikta „unikali“ patirtis, įskaitant ir skelbimus.

Kompanija yra gavusi ir kitų baudų

Verta paminėti, jog ši nauja sankcija nėra pirmoji. „Meta“ jau yra gavusi šūsnį baudų nustatytų pažeidimų Europoje. Suskaičiavus visas baudas, kurios buvo gautos nuo 2021 metų, susidaro net 747 mln. eurų mokestis už duomenų apsaugos ir privatumo taisyklių pažeidimus.

Ši paskutinė bausmė konkrečiai apėmė pažeidimus, susijusius su „Facebook“ sutikimo dėl slapukų naudojimo taisyklėmis. Prieš tai buvo skirta didžiulė 265 mln. eurų bauda dėl asmeninės naudotojo informacijos iškrapštymo. O 405 mln. eurų bauda buvo gauta už „Instagram“ pažeidimus dėl vaikų privatumo teisių. Be to, dėl įvairių istorinių pažeidimų „Facebook“ buvo nubausta dar 17 mln. eurų suma.

Tiesa, nors 2022 metais „Facebook“ metinis pelnas sumažėjo 21 proc., šios baudos tėra lašas jūroje, turint omenyje, kad vien tik ši socialinio tinklo platforma per pirmąjį ketvirtį sugebėjo sukaupti 7,5 mlrd. dolerių[3].

Apie autorių
Ugnius Kiguolis
Ugnius Kiguolis - Virusų šalinimo ekspertas

Ugnius Kiguolis yra profesionalus virusų tyrėjas ir tinklalapio Virusai.lt įkūrėjas bei vyriausiasis redaktorius. Ugnius sukūrė Virusai.lt portalą 2004 metais, norėdamas informuoti visuomenę apie kibernetinius nusikaltimus.

Susisiekite su Ugnius Kiguolis
Apie kompaniją Esolutions

Šaltiniai
Skaityti kitomis kalbomis
Failai
Programos
Palygink